SERVISNÝ POSTUP
1. ČISTENIE A BRÚSENIE SKLZNICE NA PÁSE
- na brúsnom páse (zr. 80 – 100) bez prítlaku prebrúsime plochy sklznice, tým odstránime starý prebytočný vosk, rôzne nečistoty a jemné ryhy
- dokonale odmastíme sklznice, pred jej opravou použijeme odstraňovač vosku
- väčšie škrabance a ryhy zalejeme – natavíme p-tex materiálom, ktorý má rovnaké vlastnosti ako sklznica na lyžiach
2. BRÚSENIE A UHLOVANIE BOČNEJ HRANY
Bočnú hranu brúsime pod uhlom približne 87°–90°. Nabrúsená bočná hrana výrazne zvyšuje držanie lyží na snehu, ale zároveň sa lyže viac zarezávajú do snehu.
DOPORUČUJEME:
90° – pre deti
89° – pre väčšinu lyžiarov, začiatočníci, pokročilí alebo seniori , snowboardisti
88° – uhlovanie bočnej hrany pre lepšieho i športového lyžiara, snb Slalom/SnbCross (vyznačuje sa dostatočnou ostrosťou na zamrznutom alebo technickom snehu a dlhou životnosťou)
87° – pre závodných lyžiarov a expertov
3. TUNING SPODNEJ HRANY + LEŠTENIE KORKOM
Tuning spodenj hrany vykonávame na leštiacom páse 3M Trizact (diamantový pás), ktorý precízne nabrúsi spodnú hranu. Špeciálny korkový pás zasa vyleští sklznicu, ktorá má po leštení dokonale hladký povrch.
4. BRÚSENIE NA KAMENI
Veľmi dôležitá servisná operácia , ktorá zásadne ovplyvňuje klznú plochu sklznice (odvod vody tvoriacej sa pod sklznicou). Sklznicu brúsime na kameni, čím sa celkom vyhladí, vyrovná a vytvorí sa šikmá krížová štruktúra. Strojom urobená štruktúra zaručí lepší sklz, väčšiu trvanlivosť vosku, lepšie prevzdušnenie a životnosť skĺznice.
5. ZAOBLENIE HRÁN
Hrany ktoré nemajú vplyv na jazdné vlastnosti lyží (špička a päta) precízne zaoblíme keramickým kameňom – lyže by sa priskoro zarezávali a zlepší sa tým točivosť lyží.
6. VOSKOVANIE A LEŠTENIE
Sklznica potrebuje po kompletnom servise opätovne namazať a tým sa ochránia jednotlivé póry sklznice. Skĺznicu je potrebné voskovať vždy, ak lyže dobre nekĺžu, na skĺznicu sa lepí sneh, alebo skĺznica začína šednúť. Navoskované lyže sú nielen rýchlejšie, ale sa aj ľahšie ovládajú, čo okrem lepšieho pôžitku z jazdy zvyšuje aj bezpečnosť. Nanesenie vosku vykonávame horúcim valcovým kotúčom a záverečné leštenie špeciálnym leštiacim kotúčom.